Σήμερα, Πέμπτη, 26/02/2026, με το 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας με το οποίο συνεργαζόμαστε στο Πρόγραμμα «Υλοποίηση της εθνικής δράσης κατά της παιδικής παχυσαρκίας» (αρ. πρωτ. Φ.15/135424/Δ7/12-11-2024 εγκύκλιος ΥΠΑΙΘΑ) αλλά και στο πλαίσιο λειτουργίας του Περιβαλλοντικού Ομίλου του Σχολείου μας, που συντονίζει η κ. Δήμου Παναγιώτα, εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ02, και των δράσεων ενεργού πολιτειότητας, υλοποιήσαμε δράση ευαισθητοποίησης υπέρ ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Ήδη, σε προγενέστερο χρόνο (16/2/2026), είχαμε παρακολουθήσει την παρουσίαση της Τοπικής Συντονίστριας Περιφέρειας Ηπείρου, κ. Μυτιληναίου Καλλιόπης με θέμα «Το ταξίδι της τροφής».
Το πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής» στοχεύει στην προώθηση υγιεινών και βιώσιμων διατροφικών συνηθειών μέσα από εργαστήρια ευαισθητοποίησης και δράσεις κατά της σπατάλης τροφίμων. Παράλληλα, ως ενεργοί πολίτες, ενδιαφερόμαστε και για τους οικονομικά ασθενείς συμπολίτες μας και για τις ανάγκες τους.
Στο Σχολείο μας έχουμε δημιουργήσει από την αρχή του σχολικού έτους έναν λαχανόκηπο στο πλαίσιο λειτουργίας Περιβαλλοντικού Ομίλου, που τον φροντίζουν οι μαθητές/τριες μας σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας. Μόλις αναπτύσσονται τα λαχανικά, τα συλλέγουμε και τα προωθούμε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Πρέβεζας.
Σήμερα ήταν μια τέτοια μέρα. Μαθητές και μαθήτριες των δύο Σχολείων, με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και προθυμία, συνεργαζόμενοι άψογα, συνέλεξαν με τη βοήθεια εκπαιδευτικών (ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην κ. Δήμου Παναγιώτα, κλ.ΠΕ02, ψυχή της δράσης) τα ώριμα λαχανικά και τα παρέδωσαν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου.
Η εξοικονόμηση της τροφής αποτελεί βασική πράξη υπευθυνότητας και σεβασμού απέναντι στους συνανθρώπους μας και στο περιβάλλον. Σε έναν κόσμο όπου, σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, εκατομμύρια άνθρωποι στερούνται τα βασικά αγαθά διατροφής, η σπατάλη τροφίμων δεν είναι απλώς οικονομικό ζήτημα αλλά βαθιά κοινωνικό και ηθικό.
Η ενεργός πολιτειότητα εκφράζεται μέσα από καθημερινές επιλογές: προγραμματίζουμε σωστά τις αγορές μας, αξιοποιούμε τα περισσεύματα και στηρίζουμε δομές αλληλεγγύης. Με τη βοήθεια προς τους αδύναμους συμπολίτες μας – μέσω δωρεών, εθελοντισμού ή συμμετοχής σε κοινωνικές δράσεις – ενισχύουμε τη συνοχή της κοινωνίας και καλλιεργούμε πνεύμα αλληλεγγύης.
Έτσι, η εξοικονόμηση τροφής και η προσφορά προς όσους έχουν ανάγκη δεν είναι απλές πράξεις καλοσύνης, αλλά ουσιαστική έκφραση υπευθυνότητας και δημοκρατικής συνείδησης.









